ECU (Electronic Control Unit)* - kompiuteris, sekantis automobilio variklio darbą, reguliuojantis kuro padavimo sistemą bei fiksuojantis (pranešantis) apie atsiradusius gedimus (ne mechaninius). Pasukus raktelį, tarp kitų prietaisų skydelyje užsidegusių indikatorių, turėtų užsidegti ir "Check engine" indikatorius (žr. paveikslėlį nr.1). Jei "Check engine" indikatorius po kelių sekundžių užgeso - viskas gerai, t.y. kompiuteris atliko elektroninių variklio mazgų diagnostiką ir gedimų neužfiksavo. Jei užvedus variklį "Check engine" indikatorius neužgeso - tai rodo, kad kompiuteris fiksuoja gedimą.
* dual-carb varikliams: PGM-CARB Control Unit Pastaba: Šis indikatorius tik informuoja apie gedimą, tačiau nenurodo gedimo klaidos kodo !
1. paveikslėlis
ECU klaidos kodo nustatymas
Po to kai "Ckeck engine" indikatorius pranešė apie fiksuojamą gedimą, pačiam, be didesnio vargo galima nustatyti gedimo kodą.
Gedimo kodas nustatomas pagal pačiame ECU esančio indikatoriaus blyksėjimo intervalus. Pats ECU yra priekyje sėdinčio keleivio kojų gale. Prie jo prieiti gana paprasta, tereikia giliau pakišus ranką atlenkti kilimėlį. ECU, klaidos kodų indikatorių bei kaip nustatyti patį klaidos kodą pagal indikatoriaus blyksėjimo intervalus rasite žemiau esančiame paveiklėlyje nr. 2.
2. paveikslėlis
ECU klaidų kodai
'85-'89 metų PGM-FI (DOHC tipo variklis)
'88-'90 metų PGM-CARB (SOHC tipo variklis)
Code 0 ECU
Code 1 Oxygen content A
Code 2 Oxygen content B
Code 3 MAP sensor
Code 4 Crank angle sensor
Code 5 MAP sensor
Code 6 Coolant temperature
Code 7 TPS sensor
Code 8 TDC position sensor
Code 9 No.1 cylinder position sensor
Code 10 Intake air temperature sensor
Code 11
Code 12 Exhaust gas recirculation system
Code 13 Atmospheric pressure sensor
Code 14 Electronic idle control
Code 15 Ignition output signal
Code 16 Fuel injector
Code 17 Vehicle speed sensor
Code 1 Oxygen content
Code 2 Vehicle speed pulser
Code 3 MAP sensor, electrical signal
Code 4 Vacuum switch signal
Code 5 MAP sensor, vacuum signal
Code 6 Coolant temperature
Code 7 Clutch switch signal (manual trans.)
Code 7 Shift position signal (auto trans.)
Code 8 Ignition coil signal
Code 9
Code 10 Intake air temperature
Code 14 Electronic Air Control Valve (EACV)
'90-'91 metų PGM-FI (DOHC tipo variklis)
Code 0 ECU
Code 1 Oxygen content A
Code 2 Oxygen Content B
Code 3 MAP sensor
Code 4 Crank angle sensor
Code 5 MAP sensor
Code 6 Coolant temperature
Code 7 Throttle position sensor
Code 8 TDC position sensor
Code 9 No.1 cylinder position sensor
Code 10 Intake air temperature sensor
Code 11
Code 12 Exhaust gas recirculation system
Code 13 Atmospheric pressure sensor
Code 14 Electronic air control
Code 15 Ignition output signal
Code 16 Fuel injector
Code 17 Vehicle speed sensor
Pastabos (pasiūlymai)
1. Jei "Check engine" indikatorius pranešė apie atsiradusį gedimą, ir pagal pateiktą pavyzdį nustatėte kurioje variklio srityje galimas gedimas, visų pirmą įsitikinkite ar nėra pažeista (blogai sujungta su davikliu) nustatytos variklio gedimo srities el. grandinė. Dažnas atvejis kai po neatsargaus variklio plovimo, variklio atskirų dalių perrinkimo ar panašių darbų būna nutraukiamas (pažeidžiamas) koks nors laidas arba atsijungia kuris nors daviklis.
2. Jei po gedimo klaidos kodo nustatymo nusprendėte remontuoti savo jėgomis, tokiu atveju jums pagelbės '88-'91 Honda Prelude techninio aptarnavimo žinynai (manual(s) angl.), kuriuos galite atsisiųsti šios svetainės "Failai" skyriuje. (nuoroda)
3.Pašalinus gedimus BŪTINA ištrinti (nuresetinti) ECU atminį. Tam tereikia nuo akumuliatoriaus keletai minučių nuimti "-" jungtį. Po šios procedūros ECU kompiuteris ištrina iš atminties visus gedimų kodus. p.s. jei po to ECU vėl rodo tą pačią klaidą - tokiu atveju gedimas nebuvo pašalintas, arba pašalintas tik dalinai. Dėmesio: atlikus šią procedūrą iš naujo reikia nustatyti salono laikrodį, ir, jei jūsų audiomagnetola nepalaiko atmintyje nustatymų (atjungus srovę), juos taip pat teks nustatynėti iš naujo, nes jie bus ištrinti.